Hur länge håller ett nyårslöfte?
Svar ca 2 månader sedan tunnas det ut på gymmen. Hur vet jag detta? Ja tyvärr
inte för att jag har varit på luftiga gym mycket på senare tid, utan det har
jag hört på facebook.

Jag har tappat inspiration och tid
så träningen har legat nere i två veckor nu. Det går som en berg-o-dal-bana upp
och ner, nu har jag dock en välbehövlig QHP dag på måndag då jag åter kommer
sporras att hålla igång, det blir perfekt.

Hur håller jag mig i form när
träningen svackar då? Svaret är självklart:

Med kladdkaka!

Till melodifestivalen var jag
extremt nyttig med extremt mycket god LCHF kladdkaka. Här kommer receptet, glöm
inte rikligt med grädde och hallon. På bilden återfinns 3st kladdkakemuffins.

KLADDKAKEMUFFINS
2 ägg
100g smör
½ krm äkta vanilj (ren)
¾ dl grädde
100g mörk choklad 70%
Muffinsformar
Grädde
Hallon

Sätt ugnen på 175 grader.

Vispa äggen, så fluffigt det går.
Smält smöret och bryt ner chokladen i, rör tills chokladen smält. Vispa ner
grädden i äggsmeten och vaniljen, tillsätt chokladsmeten och vispa tills det
blandas ordentligt.

Häll upp i muffinsformar av
aluminium, ca 12 st, fyll till hälften och grädda 6-8 min.

Låt svalna kallt, gärna ett par
timmar, vill man stoppa dom i frysen går det alldeles utmärkt och är en perfekt
kaka att ta med när man ska åka nånstans.

Servera med vispad grädde och
hallon.